HTML

Chinese dream

Kínai tanévem élményeiről írok beszámolót.

Friss topikok

  • lakota: Én olvaslak! ;) (2012.04.17. 15:19) Két hete az új családnál.
  • Szüleid: Mi is nagyon bízunk abban, hogy minden jobbra fordul. Nagyon sok kellemetlenségen kellet keresztü... (2012.03.23. 00:14) Új család
  • n.orsi: hanem ágyak voltak, na de persze a kínaiakra méretezve… A busz legesleghátuljában volt az ágyam, a... (2012.02.26. 09:05) A füstbe ment terv…..
  • vogel_patrik: Türelem,rózsát terem :) Kellemes ünnepeket itthonról :) És kitartás. (2011.12.24. 20:29) Boldog Karácsonyt! 4 hónap..
  • vogel_patrik: Drukkolok:) (2011.11.20. 03:52) Ideiglenes család..

Címkék

2011.09.24. 13:10 n.orsi

Eltelt egy hónap!

 Sziasztok! Már elég régen jelentkeztem, úgyhogy épp itt van az ideje a következő bejegyzésnek.

Elég elfoglalt vagyok, így nem sok időm jut az iskolán kívüli tevékenységeimre. Szeptember 18.-án múlt egy hónapja, hogy itt vagyok. Ezen a napon Ciqikou-ban jártunk. Nem vagyok biztos benne, hogy így írják, de nem is ez a lényeg... Földrajz órán hallottunk a helyről, így gondoltuk megnézzük. Így is történt. Reggel találkoztunk négyen, cserediákok, fogtunk egy taxit, hogy elinduljunk. Azt sem tudtuk milyen messze van, mi is ez a hely igazából, hogy jó irányba tart-e a sofőr. Fél óra kocsikázás után megérkeztünk. A taxiból kiszállva megláttunk egy hatalmas kaput, tele kínai motívumokkal, úgyhogy gondoltuk jó helyen járunk. Ciqikolról annyit, hogy egy gyönyörű hely. Óvárosnak mondanám. Régi utcákon sétáltunk, ahol minden egyes ház jellegzetes kínai építésű volt. Nagyon jól éreztük magunkat. :)

A héten értelem szerűen suli volt. Nem mondanám, hogy ez volt a legjobb hetem. Minden nap rengeteget tanulunk, aludni nem nagyon tudok, már négy dolgozatot írtunk, és minden nap este érek haza. Reggeltől estig suliban vagyok. Maximálisan kell koncentrálnom órákon, hogy megértsem az angolt, ráadásul egyszerre két nyelvet tanulok. A szótár füzetemben a kínai szavak mellett van  hogy németül, spanyolul és magyarul is ott van a szó jelentése. Mivel ha valamit nem értek, akkor aki éppen mellettem ül, lefordítja spanyolra vagy németre. Szóval fárasztó az állandó koncentráció. De egy dolognak örülök: angolból már rengeteget fejlődtem. :) Az órák egy része amúgy érdekes, vagy legalább vicces. A "basic mandarin" tanár kb. percenként elmondja, hogy OK? egyszer kajakra megszámolom xxD Aztán linkeltem, hogy mit tanulunk tai chin:  https://www.youtube.com/watch?v=TBvF6r6DOvc ugyan ezt tanuljuk. Bár a gyakorlatok felét csinálhatom csak, mivel a térdem ropogását nem nagyon akarják hallgatni, meg nekem sem a legjobb érzés. Van olyan óra, amikor ilyen hatalmas ecsettel tanulunk írni, amit tintába mártogatunk. A suliról most ennyit.

Van egy két dolog is, ami változott. Megkaptam a vízumom, tehát hivatalosan július 12.-ig tartózkodhatok Kínában. YUPPPI! A vélemény változás jogát fent tartom. ;)  Ezenkívül csináltattunk buszbérletet, ami márciusig érvényes... Itthon is változott egy két dolog: el nem tudom mondani mennyire örülök, hogy leszedték az ágyról az a szörnyűséget, és kaptam egy vastagabb takarót!!! Ez valószínű, hogy az időjárás változás oka. A hőmérséklet 2 nap alatt lehűlt, hideg van, esik az eső szinte minden nap. A kabátomat és a sálamat előszedtem a bőröndöm aljából, és kaptam egy esernyőt a családomtól. Jó kis kínai... Azaz meglegyinti a szél, és kettétörik.. Szeretnék majd venni egy normális esernyőt, meg egy két dolgot, amire szükségem lesz a télen. Pl. téli kabát, vastagabb ruhák, hajszáritó, amivel nem 1 órába telik megszárítani a hajam.... Amúgy visszatérve az itthoni dolgokra, a testvérem úgy látszik a szokásaihoz hű, azaz minden éjszaka filmet néz, telefonál (hangszórón, csak úgy jófejségből), nem hagy aludni. Ennek az az eredménye, hogy kezdek kimerülni. Egyik nap a suliban filmet néztünk, és én meg elaludtam. Nem bírtam egyszerűen ébren maradni. A tanár haza akart küldeni, de végül maradtam. Mr. Gao kérdezősködött, hogy mi a helyzet a családommal. És elmondtam, hogy nem sok változás van. Reggeli nem mindig van, van hogy vacsora sincs...stb. Válaszként, csak annyit mondott, hogy rajta van az új család keresésén, legyek türelemmel. Még türelmes vagyok, de ha nem változnak a dolgok, nem is tudom mi lesz velem. Kb. kimerülök teljesen.

Szombaton a tesóm délelőtt suliban volt, én meg pihentem. Ebéd után még visszafeküdtem, így végre pihenhettem. Ma (szombat) a testvérem az osztályával kempingezik, és éjszaka kungfuzik. Legalábbis a google fordító szerint. Ez azt jelenti, hogy nem alszik itthon. Ezaz! Mondjuk kíváncsi lennék, hogy hol kempingezik itt a a városban. De mindegy. Most meg várom a vacsora időt.

Már többször próbáltam feltenni képeket, de egyenlőre sikertelennek bizonyult. Mivel túl nagy a képek mérete, majd ha lekicsinyítem, nem tudom feltölteni. Ha valakinek bármi ötlete van, hogy hogyan tudnék máshogy feltenni képeket, azt szívesen hallgatom. A kép megosztó oldalakkal annyi a baj, hogy nem engedi 90%-ban megnyitni. És a programom, amivel fel tudtam törni a különböző közösségi oldalakat, nem funkcionál....

Puszi mindenkinek! További szép napokat! :)

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://chinesedream.blog.hu/api/trackback/id/tr33252893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rebi94 2011.09.25. 10:07:02

Kitartás Orsika!!! Szurkolok, hogy új családot kapj!!! Pusillak :)
süti beállítások módosítása